Re: tecles mortes en aplicacions GTK

Hola,

2024-01- 5, 15:23 (+0000); Carles Pina i Estany escriu:
> Ho haig de provar (ho he provat via /etc/environment.d/90carles.conf
> però no m'ha canviat, faig echo $GTK_IM_MODULE a una consola gràfica i
> encara em surt ibus)

Jo poso tot les variables d'entorn en el fitxer ~/.environment, i les
llegeixo des de ~/.xsessionrc i desde ~/.profile, d'aquesta manera
s'estableix l'entorn tant en sessions X, com en sessions de terminal.

> Per altre banda, per aquí [1] (ni idea de qui escriu, ni si és correcte)
> diu:
> ----
> Now what about XIM? XIM is a pretty obsolete input method protocol which
> both ibus and fcitx implement for legacy support reasons only. There is
> no real reason why you would want to use XIM nowadays over any of those
> two
> ----

El mètode d'entrada ibus és on han implementat la previsualització de
les tecles mortes.  Els desenvolupadors han dit que no tenen previst
afegir una opció per desactivar la funcionalitat.  Per tant, només queda
l'opció de xim, per molt obsolet que sigui.  (No sé si el mètode fcitx
podria ser una alternativa, aparentment és per llengües asiàtiques.)  He
estat utilitzant el mètode xim durant una setmana i l'única cosa
estranya és que Alt Gr + ñ genera un caràcter ~ mort.  Per exemple Alt
Gr + ñ seguit de "e" genera el caràcter ẽ.  Si vols el caràcter ~ has de
teclejar Alt Gr + ñ i espai.  En canvi Alt Gr + 4 funciona correctament.

Salutacions