Re: tecles mortes en aplicacions GTK

Hola,

On 30 Dec 2023 at 15:41:27, Ernest Adrogué wrote:

> Des de l'actualització a Bookworm, les tecles mortes (accents i dièresi)

diria que si entenc el què dius em va començar a passar a Bullseye!

> generen una previsualització, que posteriorment desapareix quan la tecla
> morta es combina amb el caràcter següent.  En algunes pàgines web, com
> Reddit, crea problemes.  Si preferiu tornar al comportament anterior, es
> pot aconseguir establint la següent variable d'entorn
>
> GTK_IM_MODULE=xim

Ho haig de provar (ho he provat via /etc/environment.d/90carles.conf
però no m'ha canviat, faig echo $GTK_IM_MODULE a una consola gràfica i
encara em surt ibus)

Per altre banda, per aquí [1] (ni idea de qui escriu, ni si és correcte)
diu:
----
Now what about XIM? XIM is a pretty obsolete input method protocol which
both ibus and fcitx implement for legacy support reasons only. There is
no real reason why you would want to use XIM nowadays over any of those
two
----

[1]: https://unix.stackexchange.com/questions/260601/understanding-setting-up-different-input-methods

Afegiria que, amb Bullseye, ho vaig intentar canviar perquè em
molestava. I llavors tenia problemes quan canviava entre teclat català i
britànic (i en aquella època feia una mica de rus i també el tenia, però
això no em cal ara :-) )

Ho tornaré a provar... gràcies!

Fins aviat,

--