Re: pregunta arrencada dual amb UEFI i GPT

Així i tot, si hi tens algun Windows, aquest, amb l'excusa de qualsevol actualització important, tot sovint aprofitarà per modificar l'ordre d'arrencada a la UEFI, parlo per experiència personal.
Interessant, donar un cop d'ull a les cosetes que pot fer l'efibootmgr a l'hora de gestionar el tema aquest.

Missatge de Àlex <alex@probeta.net> del dia dj., 13 d’abr. 2023 a les 10:44:
El 12/4/23 a les 8:11, Àlex ha escrit:

> El 6/4/23 a les 10:45, alex@probeta.net ha escrit:
>

> Bones,
>
> jo mateix em responc a partir de coses que he aprés llegint sobre Grub
> i UEFI, però que encara haig de provar i confirmar.
>
> Sembla que estava mirant al lloc equivocat. El fet que Grub detecti bé
> Windows a arrencades UEFI a Linux Mint i Ubuntu però no a Debian, no
> té a veure amb els fitxers de configuració de Grub, sino amb el fitxer
> /etc/fstab.
>
> Per que en instal.lar-se Grub detecti Windows i els altres sistemes
> [...]

Ho he provat i confirmo que a instalacions UEFI+GPT, si a
/etc/default/grub hi ha habilitada la línia
"GRUB_DISABLE_OS_PROBER=false" , i a /etc/fstab hi ha muntada la
partició UEFI de Bootloader "UUID=elquesigui   /boot/efi   vfat
umask=0077   0   1", en executar la comanda "update-grub" Debian detecta
bé el Windows que havia instal.lat

Tanmateix instal.lar el paquet refind ("apt install refind") també
soluciona el problema, ja que instal.la a la partició UEFI un bootloader
que permet escollir amb quin sistema operatiu arrencar