Re: Compilar nucli en altra màquina

En/na Andreu Bassols Alcón ha escrit:
> Hola
>
> He instal·lat Debian Slink (2.1) en un portàtil petitó, un Compaq Aero
> que és un 486 amb 8 MB de RAM!
>
> El que passa és que no tinc gaire espai al disc dur, i m'agradaria
> compilar-li el kernel per ajustar-lo i fer-lo més petit (Un 2.0.37 duu
> ara mateix, li compilaria un 2.0.39, què opineu?). Només necessita
> suport per PCMCIA i poca cosa més.
> Sabeu si és gaire engorrós compilar el nucli en una altra màquina (més
> potent), i després portar-ne els resultats al petitó?

Hola,

	Jo ho he fet alguna vegada, i si utilitzes les eines de Debian
(make-kpkg) tindràs un paquet kernel-image-versio.deb que es pot
instal·lar amb dpkg -i kernel-image-versio.deb. No es gaire engorrós.

	Cal instal·lar el paquet kernel-package i les seves dependències.

	Després cal aconseguir un fitxer amb la configuració desitjada del
nucli (.config), utilitzant el menuconfig, oldconfig, xconfig, etc...

	Seguidament, ja es pot fer:

$ cd /usr/src/linux (o el directori a on tinguis les fonts del nucli i
el .config)

$ make-kpkg clean

	Una de les dues següents, en funció de si tens instal·lat fakeroot o no:

$ fakeroot make-kpkg kernel_image (si tens instal·lat fakeroot)
# make-kpkg kernel_image (si no tens fakeroot, cal fer-ho com a root)

$ cd .. (al /usr/src queda l'arxiu .deb)

	Finalment, s'instal·la el paquet deb amb el nucli:

# dpkg -i kernel-image-versio_i386.deb

	Es molt recomanable llegir el man de make-dpkg :)

	Sort!

--
|   Linux User: 154.147 (http://counter.li.org)    |