HOWTO: samba (Resource sharing Windows and Linux)

Dosya/Klasör/Printer/vs. paylasimi icin Linux üzerinden Windows server
makinasina baglanabilmek ve Windows'tan Linux server makinasina baglanabilmek
icin genelde samba kullanilir.
Tabii bunun icin internal firewall'larda (yani o makinalardaki iptables'de
ve/veya aralarindaki router'lerde) su portlar acik olmali:
  port 139 tcp + udp
  port 138 tcp + udp
  port 137 tcp + udp

Ve: Windows'da "Netbios over TCP/IP" enabled olmali.
Ve: makinalar ayni Workgroup'da olmali (mesela "WG").
Ve: kullanicilar belirlenmeli, sifreler verilmeli vs. vs.

Ben bugün bu davayi Windows2000 server ve Debian Lenny ile denedim,
gayet iyi calisiyor.

Tabii güvenlik icin suna dikkat etmek gerek:
Yukardaki portlar sadece local ag (LAN) icin acilmali,
yani Internet routerinde (WAN) katiyyen acilmamali!
Ve her shared resource icin bir sifre kullanilirsa daha saglam olur.