java kuramıyorum

merhaba arkadaşlar, yeni debian kullanıcısıyım. sun.com dan java yı
indirdim, debian paketlerinden sun-java-jre jdk ne kadar varsa hepsini
indirdim. ancak kuramıyorum. gdebi ile indirdiğim paketleri açıyorum
jdk da jre eksik diyor birinde öteki eksik diyor kurmuyor. deb
uzantılı dosyalarım 2. hdd olan /mnt/debs klasoründe durmaktadır.
acaba bunları bir yere mi kopyalamam gerekiyor, kendine ait bir klasör
falan mı var. yardımcı olursanız sevinirim 1 haftadır bununla
uğraşıyorum. teşekkürler
(not: evde internet bağlantım yok. deb dosyalarını işyerimden indirip
eve götürdüm.)