Re: SSH ve login ile bir programi tetiklemek: Nasil?

* Emre Sevinç [2006-10-18 20:25:43+0300]
> Asagidaki islevi en sade ve acisiz sekilde gerceklestirmek icin
> önerileri bekliyorum:
>
> - Makinaya sadece ve sadece SSH üzerinden *basarili* sekilde login
> olundugunda WXYZ  programi calissin.
>
> Yani ben makina basinda fiziksel olarak bulunup basarili login
> gerceklestiginde WXYZ tetiklenmeyecek, sadece
> bu SSH üzerinden oldugunda program tetiklenecek.
[...]
> Bunlarin haricinde olasi bir cözüm alternatifi var midir acep?

Merhaba Emre,

SSH, SSH_CLIENT | SSH2_CLIENT ortam değişkenlerini dolduruyor bundan
yararlanabilirsin.  Meselâ ben bu özelliği kullanarak uzaktaki makinede GNU
screen'i yereldekinden farklı bir yapılandırma ile çalıştırıyorum.  Örnek
bir ~/.bash_profile[1] bölümü (~/.profile dosyası buna sembolik bağlı):

# ----------------------------------------------------------------------
# Run GNU Screen if available
# ----------------------------------------------------------------------
if [ "`which screen`" ]; then
        # Needs for VIM to work with Meta keys.
        setmetamode meta >/dev/null 2>&1

        ARGS=
        if [ -n "$SSH_CLIENT" ] || [ -n "$SSH2_CLIENT" ]; then
                # We use a different configuration at remote sides.
                if [ ! -e ~/.screenrc-remote ]; then
                        :>~/.screenrc-remote
                fi
                ARGS="-e^Tt -U -c $HOME/.screenrc-remote"
        fi

        screen $ARGS
fi

[1] http://git.kirkambar.net/?p=home.git;a=blob;f=.bash_profile