Re: FW: aranizda mail gateway kullanan varmy? S.B.

Yılmaz Bilgili <ybilgili@yahoo.com> writes:

> Merhaba,

Merhaba,

> [...]
> elektrikler kesilebiliyor.
>
> Ben alan adım için ikinci bir MX kaydı tanımladım ve evdeki PC min
> ip adresini verdim. Birincil bilgisayarım çevrimdışı olduğunda
> evdeki bilgisayarıma epostalar gelmeye başlıyor. O da sürekli
> birincil olana göndermeye çalışıyor. Birincil olan çevrimdışı
> kaldığı sürece bu denemeler devam ediyor. Trafik çok yoğun olmadığı
> için sorun yok ama artarsa bu sürekli denemeler sağlıklı olmaz gibi
> geliyor. Bunun yerine, birincil çevrimiçi olduğunda ben geldim deyip
> mesajları almaya başlasa daha hoş olur gibime geliyor.

Benim başımda da benzer bir durum var. fetchmail tam aradığınız şey
:).

Ben şöyle yapıyorum: Her iki makinede de posta kutuları var. Birinci
MX postaları alıyor. Alamazsa ikinci alıyor. Birinci MX makinesinde de
fetchmail çalışıyor ve ikinci makinenin posta kutularını kontrol edip
olanları çekip kendisine atıyor. Fetchmail daemon olarak çalıştığı
için hiç bir sorun da çıkmıyor. Gayet sağlıklı bir şekilde işini
görüyor.

> Uzattım biraz, kusura bakmayın. Bu arada tüm sistemlerim Debian :-)
>
> Selamlar.

Sevgiler

[...]

--