Re: fat32 diski auto mount etmek ?

Mehmet Fatih AKBULUT <mfatihakbulut@gmail.com> writes:

> merhaba.
> muzik ve film dosyalarimin bulundugu bi drivem var /dev/hda4 olarak
> geciyor.
> bu drivedan birsey okumak icin her defasinda mount etmemek icin ne
> yapmaliyim ?
> Bilgisayari actigimda '/home/mfa/windows' (windows adinda bir klasor
> oldugunu farzedelim) altina mount edilsin ve bilgisayarimi kapattigimda
> ise ben birsey yapmadan umount olsun ?
> bunun icin degisiklik yapmam gereken bi dosya mi var ve icersine ne
> [...]

/etc/fstab dosyanıza;

/dev/hda4   /home/mfa/windows vfat  rw,user,auto,umask=022  0   1

satırını eklemeniz yeterlidir. Açılışta otomatik olarak mount olur ve
normal kullanıcılar da (root dışındaki kullanıcılar) rahatlıkla okuyup
yazabilirler.

Saygılar

--
| http://cafer.org   |              ~~~|/~~  |