veri kurtarma sorunu

 Merhaba Debian,
Bir arkadaşın çökmüş bir vindozu var.Buna format çekmem gerekiyor artık.Tabii ki önemli veriler bunları başka harddiske atmayı düşünüyorum cdye degil.
Bu nedenle knoppix 3.7 yi linux26 ile başlattım.Bende 2 tane harddisk var bir benim digeri çökmüş harddisk bu harddiskteki verileri benim harddiske taşımayı düşüyorum...Ama olmadı ve knoppixsin /etc/fstab dizinini bulamadım...
Sonra açtım debianı bu harddiski ve benim harddiski her türlü kullanıcılara yetki vermem gerekiyor...

Bunu nasıl saglayabilirim...Bu arada bir linux cuda kazandık... Arkadaşa fedora veya ubuntu kurmayı düşünüyorum...

Teşekkürler.
Serdar KARAÇAY