Re: libthai

Hej!

On 2010-01-17 23:13, h-r wrote:
> Hej!
>
> Jag försökte rensa systemet och få bort allt som är helt onödigt.
> Men när jag kom till libthai0 och libthai-data fanns det ingen möjlighet
> att bli av med de utan att hela systemet skulle avinstalleras.
> Hur kommer det sig att allt verkar vara beroende till just sådant,
> alltså program och bibliotek som finns med i Debian?

apt-cache rdepends libthai0 ger att libpango använder det.

 "Pango forms the core of text and font handling for GTK+-2.0."

Huruvida du måste ha stöd för det i pango är en annan fråga, men det
är väl priset man betalar för att ha en binär distribution, och i det
här fallet är väl priset rätt litet.

--
Olof Johansson
 zibri@ethup.se, zibri@cpan.org