Re: Inget tangentbord i X efter uppdatering till Etch

On 2007-08-13 at 15:53, peter@softwolves.pp.se wrote:

> På en av maskinerna jag har uppgraderat från Sarge till Etch så får
> jag inte längre kontakt med tangentbordet i X. Jag kan inte se några
> uppenbara fel i xorg.conf (samma inställningar som i min gamla
> XF86Config-4) eller i xorg-loggen eller dmesg-utdatat.

Jag hade ett liknande problem i sid för nån tid sen, det visade sig
att tangentbordsdrivrutinen hade bytt namn. Mitt ivriga klipp och
klistrande mellan gamla XF86Config-4 och nya xorg.conf gjorde så att
det gamla namnet på drivrutinen för tangentbordet hade följt med.

> Är det någon som har några tips om var jag ska börja gräva?

Är du verkligen säker på att du inte får någon varning eller fel i
/var/log/Xorg.0.log? Sök tex på 'LoadModule: "kbd"'.

--
Fredrik Jonson