Re: 3G-internet

On Fri, Apr 20, 2007 at 08:11 CEST,
	 Johan Segernäs <johan@sege.nu> wrote:
> Jag testade att bara stoppa in en turbo-3G grej från Tre i min ubuntu
> 6.10 och den hittade enkelt och väl en USB-disk men den hittade
> absolut ingenting annat.

Detta ska enligt utsago vara löst i 7.04.

> Men det är möjligt att den går att få igång om man jobbar lite.

Det går utmärkt att få igång. Jag hittade en guide för ett litet tag
sedan då jag undersökte alternativen att utrusta min Ubuntulaptop med
uppkoppling från 3. Nu blev det förvisso aldrig av men här är guiden:

http://www.inorp.com/blog/2007/03/13/ubuntu-guide-to-using-hsdpa-usb-modem-huawei-e220-with-the-tre-network/

mvh
--
| Johan Björklund <the@whero.net> http://whero.net/         |