tangentbord funkar ej och kräver omstart av X11

Hej,

Jag har två stycken datorer (av ett större antal som fungerar) där det ibland(!) händer att tangentbordet inte funkar när kdm startar och man skall logga in. Tangentbordet i konsolläge funkar. Vet ej om detta skulle gälla andra display managers, har ej testat.

Jag brukar lösa det genom att köra '/etc/init.d/kdm restart' som alltid(!) löser problemet. Men varför händer detta? XF86config-4 filerna skiljer sig inte från andra, liknande datorer. Datorerna kör 'sarge', alla paket är uppdaterade till senaste version (för sarge).

Någon som känner till detta?

/Michael
begin:vcard
fn:Michael Olberg
n:Olberg;Michael
org:Chalmers;Radio and Space Science
adr:;;Onsala Space Observatory;Onsala;;43992;Sweden
email;internet:michael.olberg@chalmers.se
tel;work:+46-31-772 5507
tel;fax:+46-31-772 5590
tel;home:+46-300-10778