[OT] Emacs

Hej på er!
Ursäkta för en fråga som ligger lite utanför listans ämne.

Jag sitter och programmerar i emacs (emacs-snapshot-gtk) och skulle behöva en funktion som jag sett i andra utvecklingsmijöer. Det är att man kan se eller komma till en fil, om man "är på" t.ex. ett klassnamn eller en metod i en annan fil. Förstår någon vad jag menar :)

Eclipse har en sådan funktionalitet. Om man har en instansiering av en klass, och inte vet i vilken fil klassen finns, kan man hålla musen över klassnamnet och göra något, så öppnas rätt fil (den med klassen).

Jag har försökt lite med ecb (emacs code browser) men får problem med att emacs drar 100% cpu efter ett tag. Det verkar komma ifrån något beroendepaket som ecb-behöver. Tråkigt.