SV: Fetchmail räknar fel

  Hej!

Av oro hade jag stängt av fetchmail-demonen, men
lyckades under gårdagens eftermiddag på egen hand
finna samma förklaring som Du beskriver, vilket
ledde till att jag vågade köra igång demonen igen.
Dock har min exim4 inte samma namn på inställningen,
men jag kan nu utan tidspress leta efter rätt
flaggning. Att leva med högst tio elbrev i stöten
låter sig emellertid lätt göras.

Tack för hjälpen

--- Mats Klingberg <mklingberg@spray.se> skrev:

> Jag hade ett liknande (samma?) problem tidigare. I
> mitt fall så levererar
> fetchmail breven till exim4 som sen i sin tur
> skickar dem till min brevlåda
> (efter lite filtrering). Det visade det sig att det
> var exim4 (min MTA) som
> inte ville leverera fler än tio mail per gång,
> resten lades i en kö för
> senare leverans. Det finns en inställning,
> smtp_accept_queue_per_connection,
> som kontrollerar detta (I mitt fall finns den
> i /etc/exim4/conf.d/main/02_exim4-config_options men
> jag tror att det beror
> [...]

Yahoo! Kalender. Gratis och integrerad med Yahoo! Mail.
Få den på: http://se.mail.yahoo.com