Re: SV: Datorn hänger sig...

> Låter kanske osannolikt, men du har inte sökt bland samba-buggar? Har
> det bara med datamängden att göra eller antal filer som måste vara sort?
>
> //I

Har sökt men har inte lyckats så bra, kanske det beror på mig som är kass
på att leta upp fel :)
Verkar som att det har både med mängden filer samt hur stora dem är.
Runt vid 300-600MB så kommer problemen, då slutar nätverktet att sluta,
sedan hänger sig hela linux burken.
Det troliga är väl att det är nått med Samba att göra då det funkar att
kopiera filerna lokalt på burken hur som helst samt att FTP funkar. Men
vill ju ha Samba funktionen för att dela ut olika innehåll på diskarna på
linux datorn...
Har testat att uppdatera alla paketen med apt-get men hjälper inte ännu iaf.
Nätverkskortet är bytt 3ggr så det är det inte heller.
Kan det vara moderkortet eller CPU'n som gör så här?