Re: Dualboot

Jag har provat allting, byglat på alla tänkbara sätt. Men det vägrar att fungera. Har provat med flera olika diskar också.

Mikael Bergman wrote:
Sebastian Lövdahl:

Det har jag faktiskt inte tänkt på :) Men det spelar ingen roll, för
BIOS hittar inte disken om jag ändrar på något. Ingen aning vad som är
fel :( Så mitt enda alternativ är att få grub installerat på
windowsdisken. Hur göra?

Det verkar som om din disken är byglad så att den bara kan vara master.
Finns det inte en bild på hur du byglar om till förslagsvis "cable select"
alternativt då slave.