[OT]lära Spamassassin utan lokal mailbox

Tjena,

Tänkte dra igång en maskin som mailgw som skall leverera mailen till en intern
maskin(fr Redmond), med Postfix+Clamav+Amavis+Spamassasssin, har
testkört lite med  Eicar & Gtube, allt funkar ok. men i och med att mailen
bara relayas
vidare har jag inget att mata spamassassin med, och drar jag ned mail
'manuellt' med tex fetchmail skrivs mailhuvudena om vilket inte borde
vara bra.

Förmodar att det finns en enkel lösning, upplägget ovan borde ju vara rätt
vanligt.. någon??

Vad är rimligt hårdvarumässigt för små mängder mail ca 1000-2000 om dagen
har en gammal maskin med  2x 500mhz(Celeron) 256 Ram eller en  900mhz(celeron)
med ca 300 Ram, det borde väl räcka?

Mvh

Patrik