Re: Emacs-problem

On Tue, May 25, 2004 at 03:51:37PM +0200, Arvid Rosen wrote:
> Hej!
> Jag har lite problem med GNU Emacs 21.3.1
> Att öppna och stega runt i en fil går bra, men när jag gör den första
> ändringen fryser programmet och står still i en till ett par minuter.
> Sen börjar allt funka som vanligt igen, ända till dess att programmet
> startas om då samma problem återkommer.
> Jag har inga konstigheter i min .emacs.
>
> Datorn har ingen lokal hårddisk utan bootar helt över nätverket om det
> nu kan spela något roll.

Kör inte emacs men kan det han något med att skriva en backup/swap fil
när den första ändringen görs.

Humm, google, google

http://www.gnu.org/software/emacs/manual/emacs.html#Auto%20Save%20Files

Prova att stänga av Auto-Save och om det tar bort frysningen så är det
kanske en väg in.

/jp

--
 jens persson         #   Special cases aren't special enough to break
 <jens@persson.cx>    #                                     the rules.