Re: debian och mail

On Wed, 07 Apr 2004 [22:03],
    Karolina Lindqvist (pgd-karolinali@algonet.se) wrote:

> Detta med 8-bitarsbrev verkar vara ett problem. Finns det något postprogram i
> debian, utan postfix då, som accepterar det? (Konfigurationsfilerna till
> postfix är dessutom obegripliga)

Sendmail, Courier-MTA och Qmail (säkert fler?)

Tycker man Postfix är knepigt att konfigurera, så tror jag inte du
skulle gilla Sendmail. Smaksak egentligen.

Inte testat av Couriers MTA, eller Qmail så mycket, så de kanske funkar
bättre, och kan vara enklare att sätta upp.

/d

--
... david röhr              |      o_
.. unix systems consultant  | o/  /\   Solaris, AIX, HP-UX