Re: Windows XP

Anders Wallenquist (anders.wallenquist@kreawit.se) wrote:
> Nej tyvärr, den hänger fortfarande i booten. Jag hittade en
> tillvägagångs beskrivning där man bevarade XP-boot-sektorn. Naturligtvis
> efter att jag gjort som jag trodde jag skulle göra och installerat lilo
> i MBR. Mina försök med Grub istället ger samma resultat som med Lilo.

Kan det vara så att din windows installation inte ligger på samma
fysiska hårddisk? För windows måste tro att den är på första hårddisken
annars så fungerar det inte. Ifall detta är fallet så finns det ett
sätt att komma runt detta (Lilo):
other=/dev/hdb1
  label=Windows
  table=/dev/hdb
  map-drive = 0x80
  to = 0x81
  map-drive = 0x81
  to = 0x80

Men ligger den på första hårddisken så borde det inte något problem.
Iallafall så känner inte jag till något. ;)

Hittade en liten artikel på anandtech på google:
http://www.anandtech.com/guides/viewfaq.html?i=138

Örjan