Re: Nätverksproblem

Kan det vara så att du har ett nätverkskort som heter  rtl8139  ?

det är en av de nätverksmoduler som bytt namn i den nya kerneln.

den heter numera  8139too

testa med   modprobe 8139too

sedan kan du kolla din  /etc/modules  och ser om du har någon modul där
som heter något med 8139   byt då den mot  8139too

/Samuel

--
Free computer support at
http://www.suggestafix.com