Re: Testing paket på en stable.

On Monday 16 June 2003 23:19, Jonas Jacobsson wrote:
> Kul! Men det sprack direkt. Testing-shorewall kräver iptables som inte
> heller är nog hög i stable. Men försöker jag installera nya iptables
> så krävs en högre version av libc6.
>
> Törs jag försöka med libc6 också? Hur löste du det här problemet?

Jag vågade och det har fungerat finfint. :) Som alternativ kan du kanske ta
Shorewall från testing och kompilera det i en stable-miljö, ifall det går
kommer den i alla fall inte att vara beroende av saker utanför stable. Med
lämplig deb-src för testing behöver det inte vara svårare än:

apt-get -b source shorewall

*/ Christoffer Sawicki <qerub@home.se>