Tack för INFO om ATA Controller etc

Hallo,

Vill bara tacka för alla svar jag har fått och vill bara informera vad jag har provat med för tillfället.

Införskaffade en Segate 80G Barracuda 7200 rpm. Tryckte in den i datorns IDE port direkt som är en Dell Pentium II 233Mhz och fick inte hela kapaciteten där. Men i Linux var det bara att partionera och nyttja de fulla 80g.

Nackdelen är att man inte utnyttjar 100Mhz till hd utan endast 66. Men det fungerar som sagt.

Tack än en gång för alla förslag och idér.

Mvh Benny Jensen

På MSN hittar du det roliga, intressanta och användbara på internet: http://www.msn.se