Re: Skärmdumpar...

* Quoting Daniel Swärd <excds@kth.se> [13 Aug-02 09:35]:
> Finns det nåt bra verktyg för att ta skärmdumpar i X?
> (eller är jag bara för dum för att göra det på det rätta sättet...)
>
> Den skärmdump jag *vill* ta är loginskärmen typ kdm/xdm. Resten av
> skärmdumparna verkar jag kunna ta med ksnapshot (som är typ det jag
> hittade.).

Oftast använder jag xv, men det kanske är lite svårt vid loginfönstret :)

Men jag tror att xwd(1) skulle funka. Boota upp till loginskärmen,
hoppa ut till console, kör något liknande

DISPLAY=:0 xwd -root -out l.dump

Har för mig xwd formatet är lite skumt, men convert(1) klarade av
att göra jpeg/png/.. av det.

--
Stefan