Re: Kernel 2.4 och ReiserFS

On Sat, 30 Jun 2001, Mikael Gustaf Claesson wrote:

> Jag har bestallt en ny notebook och jag tankte att jag skulle
> ta och testa Debian. Men jag maste ha kernel 2.4 och jag vill
> anvanda ReiserFS. Betyder det att jag maste installera fran
> unstable? Och betyder det att allt kommer att krasha och ha
> sig hela tiden?

Om du inte vill köra unstable kan du bara uppgradera kärnan till
2.4 enligt följande instruktioner:
"Köra Linux 2.4.x med Debian GNU/Linux 2.2"
http://www.debian.org/News/2001/20010415

Själv kör jag unstable sedan ett halvår och är väldigt
nöjd. Förra veckan var det någon utvecklare som uppdaterade
en felaktig modul till programmet login, dvs jag kunde inte
logga in. Men det löste sig (linux init=/bin/sh och "apt-get
update; apt-get upgrade" någon dag senare fixade det problemet).
För övrigt har jag på det halvåret inte haft några som helst
problem med unstable.

Det var någon som sa att eftersom unstable är det som
debianutvecklarna själva använder har unstable sällan problem
och blir det problem fixas det snabbt. Det stämmer nog.

HTH / fredrik =)
--
Fredrik Jonson
pt97fjo@student.hk-r.se