podział łącza

Witam! Mam problem w domu jest 4 użytkowników neostrady 1 na łączu kablowym i 3 na wireless połączenie z neostradą jest przez router d-link DSL-G624T czy jest możliwość podziału pasma tak aby na kablu była pełna przepustowość a na wireless połowa router ma funkcję QoS jeżeli by mógł Pan pomóc to byłbym bardzo wdzięczny. Chciałbym zaznaczyć że jestem tzw. wapniakiem mam 67 lat więc proszę o dokładne informacje step by step jak skonfigurować router.Serdeczne dzięki. Janek