Re: Pytanie o VLC do etch Debian Linux

On Mon, Apr 24, 2006 at 05:07:41PM +0200, Marcin Sochacki wrote:

> Nigdy nie miałem zainstalowanego oficjalnego RealPlayera na nim, choć
> oczywiście nie jest wykluczone że Apple ma jakiś deal z nimi i umieszcza
> codec by default. Byłoby to jednak dość mało prawdopodobne. Sprawdzę w
> domu, teraz nie mam tego kompa pod ręką.

To co piszą na wuwu, że tylko starsze pliki audio są wspierane:
http://www.videolan.org/doc/vlc-user-guide/en/ch02.html

W kodzie żródłowym jest kilka plików związanych z realem:
./modules/access/rtsp/real.c
./modules/access/rtsp/real.h
./modules/access/rtsp/real_asmrp.c
./modules/access/rtsp/real_rmff.c
./modules/access/rtsp/real_rmff.h
./modules/access/rtsp/real_sdpplin.c
./modules/access/rtsp/real_sdpplin.h
./modules/codec/realaudio.c
./modules/demux/real.c

Generalnie wygląda że ten support został przeportowany z xine -- nie
wiem skąd się wziął w Xine, ale wygląda to na reverse engineering.

/*****************************************************************************
 * real.c: real rtsp input
 * Copyright (C) 2002-2004 the xine project
 * Copyright (C) 2005 VideoLAN
 * $Id: file.c 10310 2005-03-11 22:36:40Z anil $
 *
 * Authors: Gildas Bazin <gbazin@videolan.org>
 *          Adapted from xine which itself adapted it from joschkas real
 *          tools.
 *

Z kolei plik realaudio.c mówi coś o dll-ach:
 * realaudio.c: a realaudio decoder that uses the realaudio library/dll
 * Copyright (C) 2005 the VideoLAN team
ale u mnie oczywiście żadnych dll-i nie ma, a BBC działa.

Jeśli obejrzeć info o tym streamie w VLC, wskazuje on na codec o nazwie
'cook', który jest kilkukrotnie przywoływany w w/w plikach. Wygląda to
na odpowiednich FourCC w AVI na pierwszy rzut oka.

Wanted