Re: OT: Jakie partycje dla squid'a i Samby ??

Witam, komentarze między cytatami...
Jak doniosl wywiad/kontrwywiad dnia Sun, 23 Apr 2006 11:46:46 +0200
"Wojciech Ziniewicz" <wojciech.ziniewicz@gmail.com> napisal(a):

> [...]
>
> Podstawą administracji systemami komputerowymi jest osiągnięcie jak
> największej skalowalnosci przy jak najmniejszym wysiłku
> administracyjnym. JEsli masz squida w jednym palcu, a do tego gotową
> konfiguracje w głowie - racja nie robi ci różnicy czy 5 czy 1000 .
> Jednak dla 5 możesz osobiscie wszystko ustawić, dla 10000 zrobisz to
> jednym "vim'nięciem" .
>
> To tak jak z windowsową domeną. Jesli przy 5 komputerach zadajesz
> sobie pytanie czy stawiać Active Directory, to widać ,że masz problemy
> z pieniędzmi które wydałęś bez sensu na licencje windowsowego serwera,
nieprawda,
primo: AD to nie tylko samba tylko sambav4+kerberos+OpenLDAP -> samba v4 jet narazie w wersji alpha
czyli nie da się zrobić w Linuchu AD na wersjach stabilnych (przynajmniej na razie)
secundo: nie wydalem pieniedzy na serwer windy, samba jako PDC trzyma przynajmniej te cholerne windowsy "za mordę"
tzn. przynajmniej drukarki nie znikają automagicznie, nie mam problemów z uwierzytelnianiem (LDAP), uprawnieniami userów,
automatycznymi instalacjami (skrypt netlogon), udostępnianiem zasobów (katalogi na serwerze),
spool dla HP-ków sieciowych (drukare)itp.
> lub manie wielkości i fobie bezpieczeństwa.
                          ^^^^^^^^^^^^^^^^   :D
jestem paranoikiem i nie właczm się do internetu żeby mi się ktoś nie włamał :P...
no dobra, komputera wogóle nie właczam (żebym sam się nie włamał) <rotfl>

> p.s. btw. po co ten squid w końcu ?
do CONTENT-FILTERINGU, sprawdzania online ściąganych plików antywirem itp. bzdur :)...

> --
> Pozdrawiam,
ja również

--