Re: MySQL w ISO

On Fri, Mar 24, 2006 at 09:08:23AM +0100, Konrad wrote:
> Nic z tego... widzę polskie ogonki tylko i wyłącznie jak zrobię tak:
> init-connect = 'SET NAMES latin2'
>
> A chciałbym uniknąć takiego sztucznego wymuszania. Jak to opanować?

Tak, wiem że to nieładne, ale najprawdopodobniej będziesz musiał
pozostać przy powyższym rozwiązaniu, aby zmusić stare aplikacje do
działania.

> [mysqld]. Nie sprawdzałem jak utf8 wyświetla się po takim wpisie, ale
> podejrzewam, że krzaczy...

W takim przypadku aplikacje pracujące na UTF-8 muszą same przy
nawiązywaniu połączenia wysłać 'SET NAMES utf8'. Dobrą zasadą przy
pisaniu aplikacji korzystających z MySQL 4.1/5.0 jest podawanie
kodowania znaków przy każdym połączeniu - w końcu to aplikacja wie,
czego potrzebuje.

> bo chcę to unormalizować, a na razie ciężko idzie.

Skoro chcesz "normalizować", masz właśnie dobrą okazję żeby przejść na
utf8, przynajmniej jeśli chodzi o kodowanie po stronie serwera - to na
pewno pomysł bardziej przyszłościowy i standardowy.

Pozdrawiam,
Adam

--
Adam Byrtek / Alpha
,,Każdy ideał w ciele jest trywialny'' -- prawdy algebraiczne