Re: Siemens ME45 jako modem GPRS

06-01-21, Tomasz Szczechowiak <taal@pojezierze.com> napisał(a):

> Tak - to oznacza, że na /dev/ttyS0 jest modem (właśnie ów Siemens). Dla
> pewności w minicomie wklep mu jeszcze polecenie AT - jeśli odpowie to
> jest tam na 100%. ATQ0E1 więcej informacji Ci udzieli.
>
> [...ciach...] mogę Ci przesłać swoje konfigi. W konfiguracji sprawa sprowadza się do >wpisania odpowiednich opcji w /etc/ppp/options, /etc/ppp/pap-secrets, ja również >modyfikowałem  /etc/chatscripts/provider (potrzebne są inne komendy inicjalizujące do
> gprs).

Wielkie dzięki za pomoc, już działa rozwiązanie znalazłem tutaj:

Script Generator (1.0.0)
http://www.gprsec.hu/modules/downloads/list.php?category=2

Testowałem to na dwóch komputerach, w pierwszym zadziałało od razu, w
drugim komputerze modem również zgłaszał się na /dev/ttyS0, ale
wygenerowany skrypt  nie chciał działać, dopiero przepięcie telefonu
do drugiego COM'a (/dev/ttyS1) pomogło :)

Nie wiem dlaczego wersja okienkowa, nie chciała działać. Najważniejsze
że teraz wszystko jest OK.

Polecam "Script Generator" osobą które mają jakiś problem z połączenie
przez GPRS, wspiera bardzo dużo telefonów (warto zerknąć na stronę
domową http://www.gprsec.hu)

ps.
@Tomek jak możesz to podeślij mi twoje skrypty i krótke how to :),

Dzieki i pozdrawiam