Błąd na dysku i co dalej?

Witam,

mam maly problem z duzym dyskiem: Debian, macierz RAID, system pokazuje blad blokow dyskowych. Wylaczylem montowanie w fstab i po restarcie uruchomilem fsck (fsck -rC). Dysk jest jednak duuuzy i strasznie to sie wlecze. Czy jest jakis szybszy sposob na sprawdzenie i ew. usuniecie bledow? Nie mam doswiadczenia, a administrowaniem zostalem obdarowany nagle i bez ostrzezenia :-)

AB
-    Dipl.-Ing. Adam Bartkowski	  +49(0)3677-694563
-    TU Ilmenau/PATON, PF 100565, D-98684 Ilmenau
-    Langewiesener Str. 37, CC513
-    adam.bartkowski@tu-ilmenau.de
-    http://www.paton.tu-ilmenau.de
-    You definitely need some Tic Tacs!