Re: Nowy komp - problem z dyskiem?

On Thu, 15 Jan 2004, MaRo wrote:

> Witam!
> Dzisiaj odebralem nowego kompa (AMD 3000+, 512MB RAM, GeForce FX5600, dysk
> Seagate Barracuda 80 GB S-ATA150/8MB/7200.7). No i mam taki problem. Przy
> instalacji Debiana, przy dzieleniu dysku na partycje wyskakuj ze nie moze
> znalezc zadnego dysku twardego. Probowalem zainstalowac XP - to samo...
> dalej nie wykrywa dysku. W Biosie jest wykryty. Natomiast przy instalacji
> win 98 wszystko idzie normalnie i dziala. Ale jak juz np. na 98 chce
> instalnac XP dalej wyskakuje to samo, mimo iz pod 98 wszystko jest OK. Wie
> [...]

tak, wie. SATA na razie ma slabe wsparcie, bo producentom nie chcialo
sie zadbac o to, by interfejs chipu SATA byl w 100% zgodny
przynajmniej z UDMA33. dlatego tez nie instaluje sie XP,
poza nielicznymi wyjatkami ktore zabulily malomiekkiemu
sporo forsy.

z linuxem bedzie ciezko, nawet w kernelu 2.6.1 .
z windowsem latwiej. albo zrob z CD do plyty dyskietke
z driverami, albo masz taka dyskietke z plyta.
przy bootowaniu instalki, wloz dyskietke. jak bedzie
prompt z klawiszem F6, wcisnij ten klawisz. powinien
dyski zobaczyc. o reszte pytaj na grupach windzianych.

co do win9x, tutaj sprawa jest prostacka. po prostu jak winda
nie potrafi sobie dobrac sterownika, to sie komunikuje
poprzez bios, zdaje sie INT13. dziala to powoli, ale dziala wogole :)
po instalacji podgranie sterownikow z plyty rozwiazuje problem.

wracajac do debiana, postaw system na dysku P-ATA (klasycznym),
starczy jakis 2GB. potem baw sie kernelami, az zobaczysz w dmesg
ze masz komunikacje z kontrolerem SATA. dopiero wtedy cokolwiek
mozesz zrobic. btw. w tej chwili instalator zdaje sie nie wspiera
instalki na SATA i trzeba kombinowac.

znik.