Re: USB na PCI - uwagi mile widziane

On Thu, 18 Dec 2003, Marek wrote:

> Witam,
> chcialem zwrocic tylko uwage na karte MINT USB2.0 na VIA. to cus,
> kosztujace ok 40zl po zaladowaniu UHCI momentalnie wieszalo mi
> komputer. nie doszedlem dlaczego, inne (82371sb onboard (uhci) i cos
> zgodne z ohci) dzialaly ok.

jak masz stary komputer, to rozne wspolczesne karty na PCI moga
taki komputer wieszac. np. ja mam na szczescie juz w piwnicy
stary komputer P133, na chipie SIS. tak sie nieszczesliwie zlozylo,
ze karta SB Live na PCI wieszala mi ten komputer, i to na poziomie
sprzetowym. nawet winde zainstalowalem zeby to potwierdzic.
z kolei sieciowka 3com (ta ladowana przez vortex 10/100)
spokojnie pracowala. przekladanie SB pomiedzy slotami nic nie dawalo.
zreszta na tym kompie mialem tez problemy z jakas podla karta
z serii 2D, S3 Trio, ktora w dosyc krotkim czasie sie wieszala
(niewazne czy winda czy linux), podczas gdy z tego czasu
karta S3 Vision chodzila bez zadnych problemow.

Ale dobrze wiedziec, ze nalezy unikac kart USB z chipem VIA.
zastanawia mnie jeszcze dlaczego USB2.0, oraz UHCI. przeciez
to powinno chodzic na OHCI lub EHCI, oczywiscie kompatybilnosc
wsteczna jest zachowana, ale przy sterowniku UHCI karta
teoretycznie powinna chodzic tylko jako USB1.0 .

> neostrada na usb? po straconym tygodniu z modemem sagem, kiedy to nie
> udalo mi sie usunac usterki 'gubienia lacznosci' poddalem sie i
> dokonczylem korzystanie z promocji na tfu windzie ;)

Ja to wogole jestem speptycznie nastawiony do owego promocyjnego
modemu USB do neostrady. wszystkim swoim znajomym polecam wciskanie
kitu monterom, a zeby nie bylo glupawych dyskusji z palantami,
pozyczam im swojego starego zloma ktory nie ma USB :)
oczywiscie jest tam win95, ktory nie ma mozliwosci wsparcia
dla USB (jest od tego jeden szczegolny wyjatek).
Spiewka jest zawsze ta sama "panie monter, nie wydurniaj sie pan.
jak ja to podlacze? a na nowy komputer i nowe windowsy to ja
kasy nie mam. moge kupic komputer, ale wtedy musze zrezygowac
z neostrady". jak do tej pory zawsze chwytalo :)
potem mozna sobie na wolnym rynku kupic normalny modem do neostrady.
sa nawet pudelka w cenie w okolicy 300zl, ktore maja w sobie
modem, prosty router ktory robi nata, i hubik z 4rema wyjsciami ETH10,
sa tez modele 10/100 (lepszy transfer miedzy swoimi komputerami).

btw. jak ktos juz koniecznie chce nierozwojowy modem USB,
to juz lepiej kupic cokolwiek, byle nie od tepsy.

znik.