Re: Compaq Proliant 5500 oraz keirowanie ruchu

> Mamy w firmie komputer Compaq Proliant 5500 z SmartArray 3200.
> Jest na nim zainstalowany woody i przy większym obciążeniu trochę
> przysiada. Twórcy aplikacji która tam chodzi stwierdzili, że
> winą jest słada przepustowość szyny i należy zrobić upgrade
> firmware (bios ?) w HP (Compaq). Czy ktoś się z tym problemem
> i takim rozwiązanie już kiedyś spotkał, czy coś ściemniają ?
> Szczególnie, że podkreślali, iż upgrade jest wymaganany tylko
> dla linux-a.

tworcy aplikacji pewnie jak zwykle szukaja problemu tam, gdzie
go po prostu nie ma. pewnie w ktoryms miejscu dali ciala,
i zastosowali rozwiazanie nieoptymalne. mozliwe tez ze zapomnieli,
ze w proliancie 5500 wchodza procki pentium pro200, max. 4ry sztuki.
a ty ile ich masz? sprawdz tez jakie jest obciazenie
wnoszone przez poszczegolne procesy, i jak sie zachowuja
dyski, czy sie swieca ciagle czy nie. pomocne jest
polecenie vmstat, sprawdzisz wtedy jakie jest obciazenie
przy roznych klasach operacji. jesli przy "zatkaniu" okaze
sie ze dyski zasuwaja pelna para, a procek/procki nie sa obciazone na
maxa, to wina lezy po stronie programistow. i niech nie szukaja
dziury w calym.
to normalne ze im wieksze obciazenie,
tym bardziej sie muli. istotne jest sprawdzenie, czy sumaryczna
wydajnosc przy wzroscie obciazenia spada w nieznacznym stopniu.
a to mozna sprawdzic w sumie dosyc prostymi metodami.

jesli chodzi o upgrade biosu, warto to zrobic.
sprawdz tez wersje firmware w kontrolerze RAID, byc moze tez
warto zrobic upgrade. sprawdz tez przydzial cache w RAID.
domyslnie jest 50/50% czytanie/pisanie. zmien ten
wspolczynnik na 75% czytanie 25% pisanie (wiekszosc
operacji bazodanowych to czytanie), i porownaj wydajnosc.
zwykle ulega ona poprawie.
poza tym w jakim konfigu chodzi kontroler? czy to jest
raid0, raid1, raid4 czy raid5? jak masz conajmniej 5 dyskow,
to do dyspozycji sa inne dosyc ciekawe opcje raidow :)
np. raid x+y (rozne oznaczenia). sa one troche wydajniejsze,
bo w algorytmach nadmiarowych nie sa uwzgledniane wszystkie
dyski. ale zaznaczam, trzeba do tego conajmniej 5 dyskow,
czy tak da sie z 4rema, nie wiem.
btw, raid4 to ja z calego serca nie polecam.

> Drugie pytanko dotyczy iptables. Czy można przekierowywać przy
> pomocy regułek iptables ruch do innego komputera w ramach tej
> samej podsieci, przez ten sam interface co przyszły ? A jak nie
> to jak to inaczej prosto zrobić ?

opisalem w innym liscie, ale skrotowo powtorze:
1. na jednej karcie, mozesz zrobic tego rodzaju rozwiazanie tylko
    i wylacznie, jesli na jednym kablu maszynki sa w roznych podsieciach.
2. jak chcesz jedna podsiec, to z serwerka robisz swego rodzaju huba,
    tzn. wlaczasz w kernelu bridging, tak jak to sie robi w firewallach
    filtrujacych ktore nie natuja. w takiej sytuacji mozesz robic
    przekierowania. warunek jest taki, ze musisz miec 2 karty sieciowe,
    i maszynki musza byc w 2ch fizycznie oddzielonych podsieciach,
    ktore sa polaczone w jedna logiczna (przezroczyste dla klientow)
    za pomoca serwerka pelniacego role huba.
3. pozostalych mozliwosci nie ma, bo nie pozwala na to charakterystyka
    stosu tcp/ip.

znik.