Re: Linux i Windows

On Sat, 05 Apr 2003 11:44:01 +0200
Krzysiek <chemiczek@poczta.onet.pl> wrote:

> Hmmm, tak mi to ustalil instalator, tu nie ingerowalem. To chyba oznacza ze
> LILO siedzi w MBR hdb, a jak dam boot=/dev/hdb1 , to mi LILO
> "wlezie" na poczatek hdb1. Instalator zawsze pyta gdzie ma dac LILO (do
> MBR czy . . . .)

> I tu wszystko tez jest dobrze, mimo ze zrzucalem botsektor z /dev/hdb (a
> nie hdb1) w bootsekt.lnx
> na poczatku siedzi slowko LILO, dokladnie tak jak mowisz, wiec powinno
> byc OK.
>
> I tu mi sie pojawia pytanie. Dlaczego LILO na hdb1 bedzie lepsze niz na
> hdb (tak jak jest teraz)???

Szczerze mówiąc to dokładnie nie wiem, ale w tym howto o którym pisałem wcześniej  jest napisane, żeby nie dawać lilo do MBR. A czytałeś to wogóle?

> System startuje prawidlowo, jak dam w biosie bootowanie z dysku z Linuxem.
> Idealny bylby start z dysku z linuxem i tam ew. w LILO wybor systemu,
> ale jakby sie nie dalo,
> to moge rowniez startowac z loadera XP'ka (gorszy wariant). A tak to nie
> ma oni tego, ani drugiego :-) :-(
> A dyskusja trwa. :-)

No ja wybrałem ten gorszy wariant, bo ma on swoje zalety, szkoda tylko, że nie wiem jak sobie zrobic kolorki w NT loaderze, ale to już inna bajka... :-)

pozdr,
Piotrek