Re: squid

Dnia pon 30. grudzień 2002 16:28, olelum@poczta.fm napisał:
> Witam :)
> Chcialbym zasiegnac opini na temat zasadnosci uzycia squida.
> Uzywam squida od 2 m-cy, wydaje mi sie jednak ze squid zamiast przyspieszac
> otwieranie stron poprzez uzywanie cashowanych na dysku servera danych, on
> zwalnia lacze - Smutny Dostep do Internetu (SDI)
>
> Dane sieci: server na debianie, 7 uzytkownikow, config squda standartowy,
> shaperd,...

Jaki sprzet na tym serwerze? Proc? RAM? Dysk (raczedj szybkosc a nie
wielkosc).

Na squida w takiej sieci jak twoja to przydalby sie cos pokroju celeronka 300
minimum, do tego min 128 ram no i SZYBKI dysk twardy, dobrze by bylo z
osobna partycja na pliki chache squida z systemem plikow ReiserFS.

A to to shapaerd to przypadkiem nie jest ten total porażka program
http://sp9wun.republika.pl/linux/shaperd_cbq.html   ?

Pytam sie bo nie jednemu psu burek, na sieci krazy troche softu pod tą nazwą.

Jeżeli to ten program, to raczej w nim doszukiwalbym sie przyczyny kiepskiego
dzialania sieci. Ogranicza on ruch z inernetu do userow na interfejsie
lokalnym, czyli nie ogranicza ruchu do samego serwera (czyli np kazdy
transfer z netu do serwera (czyli np squid ciagnacy cos z netu) moze zapchac
Ci cale lacze)  i dodatkowao przy zlej konfiguracji moze ci ograniczyc ruch
od np sqida do userow. A no i chyba to jest program do lacz synchrnicznych? A
sdi asynchroniczne jest.

W duzym skrocie ten shaperd pasuje do squida jak piesc do oka

> Faktycznie strony poczatkowo otwieraja sie szybko (te cashowane na dysku
> servera ), w przypadku ich braku korzystam ze wsparcia w3cashe.
> Chcialbym zasiegnac jednak opini czy szybciej jest uzywajac squida (
> zapytanie - dane cashowane na dysku na lokalnym serverze - wsparcie w3cash
> - pobranie aktualnych danych ) czy nie szybciej by bylo bez squida (
> zapytanie - dane cashowane na dysku danego uzytkownika Internet Temporary
> Files - pobranie aktualnych danych ).
Teoretycznie oczywiscie lepszym rozwiazaniem jest squid, Ale praktyka bywa
rozna. poza tym duza czesc stron www jest dynamiczna i serwer proxy dla
takich stron pomaga znacznie mniej niz dla starego dobrego statycznego www.

pozdrawiam Piotr Potargowicz