Re: "Śmieszni" hakerzy.

Witam,

Mikołaj Menke <miki@fuckwindows.com> napisał(a):
(...)
> tyle roboty. Poza tym koles cos jeszcze powiedzial, ze "bez service'ow w
> chroocie nie poradze sobie". Co mam z tym zrobic - tylko nie smiejcie
> sie, jestem jeszcze lekko zielony, czasu troche zostalo wiec moze ktos
> mi pomoze sie przygotowac? Z gory dzieki.

Ja tylko takie śmiesznoty. Jeśli chcesz w miarę zabezpieczyć server zrób
sobie listę potrzebnych demonów/serwisów. Następnie zrób listę
programów, które obsługują te serwisy (DNS -- bind, albo djbdns
(polecam), ftp -- bsdftpd, proftpd...). Wyierz te najbezpieczniejsze,
naprostsze, które najlepiej znasz. Zainstaluj. Następnie firewall: konto
szelowe na zewnętrznym komputerze + lokalne i nmapuj swoją maszynkę. Aż
zostaną tylko istotne usługi.

Rób backupy, obserwuj serwerek, znajdz starą igłówkę i wrzucaj tam
alerty... Eh... Wogóle, może ktoś napisał anti crackers guide? ;)

I nie martw się, nie jest tak źle, dobry włam nie jest prosty. Chyba.

Pozdrawiam,
Łukasz

--
|  Łukasz Nowak             http://Lukasz.Nowak.eu.org/      |
|          Civilization starts with espresso...              |