Re: wolne kopiowanie między dyskami

On Mon, 2 Sep 2002, Adrian Merda wrote:

> Witam
>
> Mam 2 dyski IBM 40 GB z interfejsem ATA-100. Problem polega na tym że jak
> kopiuje dane między nimi to transfer mam na pozionie jednego megebajta.
> Kiedyś czytałem że czeba coś pozmieniać ale to było kiedyś i nie mam pojęcia
> gdzie to czytałem. Proszę o pomoc lub wskazówki jak się zabrać do tego
> problemu.

powinienes ustawic DMA dla dyskow.
sproboj hdparm -d1 -c1 /dev/hd? dla obudwu.
tylko musisz sie liczyc z tym, ze w niektorych wypadkach taka akcja moze
byc niebezpieczna. Za pomoca hdparm mozesz zminiac wiecej ustawien dysku,
ale dma ma najwiekszy wplyw na szybkosc.
Na poczatek zobacz co mowi:
hdparm -t /dev/hd?; hdparm -T /dev/hd?

? - to oczywiscie odpowiednia litera dysku.

--
mirek