Problem z bootowaniem

Witam,

Udałem się do znajomej celem zgrania danych. Jako, że
dysponuje on tylko windowsem, musiałem podłączyć swój
dysk na secondary master i zabootować z niego. Ten
scenariusz praktykuję dość często wędrując po znajomych
i jak dotąd nie było problemów. Ale po stracie, w czasie
ładowania kernela dysk zaczął bardzo intensywnie pracować
a start nie posuwał się do przodu. Taki sam efekt dawały
kolejne próby. Po przeniesieniu okazało się że szlag trafił
superblock reiserfs'a którego mam na roocie (kernel 2.4.18)
Odbudowałem, przebudowałem drzewo. Udałem się zatem do
znajomego zgrać na płytkę to co z danych zostało (bo z
systemu niewiele). U niego zrobiło się dokładnie to samo
co u znajomej. A łączą ich tylko i wyłącznie athlony.

Niestety po instalacji system nie chce się bootować
ani za pomocą gruba ani lilo. Grub twierdzi hard disk error
a lilo L 01 01 01....
Dodatkowym problemem jest to że nie mam płytki startowej
która obsługiwałaby reiserfsa 3.6, a w domu mam padniętą
stację dysków. Więc wszystkie próby z woody (startowe 2.4bf)
przeprowadzam z dyskiem podłączonym na secondary master.
Jako że jestem już trzy tygodnie bez systemu
próbowałem z nudów instalować inne dystrybucje. I o dziwo
Mandrake 7.1 z jakiejś gazety (2.2.15 starszy reiserfs)
ślicznie startował nie zgłaszając żadnych problemów, to
dało mi nadzieję dlatego tak kurczowo trzymam się reiserfs'a
i 2.4.18bf.

Czy ktoś wie może o co chodzi?

Z góry dzięki,
JA