Re: Odp: [troche OT] Plyta ABIT KT7A-RAID lub KG7-RAID

ark wrote:
Nie wiem, plyty ABiT moglem miec w dobrej cenie i troche o nich juz szukalem
na necie, o tej MSI jeszcze nic nie wiem.
ja ma płytę Abita BX-133-RAID, co mnie skusiło do jej kupna to sam nie wiem. chyba cena i ten kontroler RAID, i możliwość podłączenia 8 urządzeń IDE (tak stoi w instrukcji).

Gdy coś sprzęt mi zaczyna szwankować to od razu winię tę płytę ;)

Radzę przd kupnem zapoznać się z książeczką informacyjną dołączaną do płyty przez producenta, można się wiele dowiedzieć na starcie. W przypadku tej płyty aBITA dowiedziałem się, że do użycia mam faktycznie tylko 1 (ostatecznie 2) sloty PCI, choć na płycie jest ich pięć :0 - reszta wchodzi w konflikt z kontrolerem IDE i dupa zimna. Niby można sobie podłączyć dwa urządzenia na PS/2. W przebyłysku ekstrawagancji ;- podłączyłem mysze i klawiaturę. Szybko przełączyłem myszę na COM1 bo niestety nie dało się pracować. O wykorzystaniu wszystkich kanałów IDE też można raczej zapomnieć - podłączenie mastera do IDE1 wyłącza IDE2 kompletnie..
Cóż.. może mam pieprznięty egemplarz, a może jestem kaleka hardłerowy...

Kiedyś ASUS to była klasa sama w sobie, nie mam pojęcia jak to jest dzisiaj (ponoć to już nie to...).

Probowales ta plyte na Debianie?

Czy Debian ma tu dużo do gadania? To chyba kwestia jądra raczej (obsługa czipsetów i kontrolerów, bla bla bla)? Debian nie oferuje tak pokaźnego zestawu jąder do instalacji jak Slackware, ale cośtam można sobie wybrać, m. in. jądro z obsługą kontrolerów ATA-100

--
szaleniec!? jaki szaleniec!?
tysiące szaleńców!!!