Re: Problème mise à jour Wheezy -> Suite

Le Tue, 9 Jun 2015 17:57:08 +0200,
andre_debian@numericable.fr a écrit :

> Que donne ? :
>
> # ifconfig -a
>
> # ping free.fr
> 3 premières lignes
>
> Le contenu de "/etc/network/interfaces"
>
> André

bonjour,

petit correctif pour ping:

ping -c3 free.fr

remarque concernant  /etc/network/interfaces , depuis network-manager
le fichier est presque vide ...

cat /etc/network/interfaces
# This file describes the network interfaces available on your system
# and how to activate them. For more information, see interfaces(5).

# The loopback network interface
auto lo
iface lo inet loopback

slt