Tmispell Debian paketiksi

Tässä minun saamani vastaus tmispellin tekijältä (Pauli Virtanen),
tämä hyödyntää soikko nimistä suomenkielen oikolukuohjelmaa, joka
integroituu sekä ispelliin että openofficeen.

Kokeilkaa, kommentoikaa

* *

> Tuo tmispell olisi kiva saada myös Debian pakettina.

[snip] Paketoin tuon nyt
itse, ja valmiiksi käännettykin paketti on saatavilla:

http://www.hut.fi/~ptvirtan/programs/tmispell.html

Koska Soikosta ei ole Debian-pakettia, tuo paketti ei riipu siitä, vaan
asetustiedoston säätäminen jää edelleen käyttäjän hoidettavaksi.
Ispell-systeemit tuo sen sijaan säätää käyttövalmiiksi.

Kuulisin mielelläni palautetta näistä.

> Jos et itse halua paketoida, ja tulla viralliseksi Debian Pakkettien
> Tekijäksi, niin voisit, vaikka aluksi, mainita tästä ispell:in
> paketoijalle. Niin hän voisi tehdä sen puolestasi.
>
> Hän näyttäisi olevan: davidc@debian.org

En nyt vielä ole ottanut häneen yhteyttä; muistaakseni joku
suomalainenkin (= enemmän intressejä?) Debian-paketoija joskus
nyysseissä kirjoitti jotakin...

Tietysti Tmispell olisi mukava saada jakeluunkin. En tosin tiedä, kuinka
hanakasti Debian ottaa uusia epävapaasta softasta riippuvia
contrib/*-paketteja mukaan.

--
   o--[=====-- Jarkko Niemi - jin@sci.fi - http://www.sci.fi/~jin --=====]--o
                         HTML Email Considered Harmful: