Re: Firefox-esr kept back

Geert Stappers <stappers@stappers.nl> writes:

> Mijn inschatting is dat (de output van)
>      apt install firefox-esr
> gaat helpen om voorbij de
> te komen.

Weer iemand die niet leest voordat hij reageert.

Het is de normaalste zaak dat firefox niet wordt geüpgraded daar ik
die zelf op hold heb gezet daar als je firefox upgrade terwijl hij
draait firefox tegenwoordig hangt en ik hem dus handmatig upgrade op
een moment dat firefox niet draait.

Dit is mijn probleem:
    Tijdens een apt upgrade krijg ik:
        libdvd-pkg: Checking orig.tar integrity...
        /usr/src/libdvd-pkg/libdvdcss_1.4.3.orig.tar.bz2: OK
        libdvd-pkg: `apt-get check` failed, you may have broken packages. Aborting...

Ook privé is mij gemeld dat er geen reden is om me zorgen te maken
omdat ik in maart heb gedeeld dat ik firefox op hold heb gezet.
Sinsdien heb ik tientallen keren een 'apt upgrade' gedaan waarbij
firefox niet werd geüprgade omdat ik dat niet wil. Maar dit heeft
nooit eerder dit probleem opgeleverd. Ergo het heeft niets te maken
met dat firefox niet wordt geüpgrade.

Als ik meteen erna een 'apt check' doe zou er geen probleem zijn. Maar
bizar blijf ik het vinden.

Misschien volgende keer minder informatie geven. Als ik gestopt was
met de 'apt check' had men niet aan de haal kunnen gaan met het niet
geïnstalleerd worden van firefox. Waarschijnlijk was dan wel gevraagd
wat 'apt upgrade' doet en had ik het alsnog kunnen sturen, maar dan
was wel duidelijk geweest wat het probleem was.

--
Cecil Westerhof
Senior Software Engineer