Re: Icon voor script

> Maar die van firefox-esr dus blijkbaar ook in /usr/share/firefox-esr/

Klopt, nu dat ik er even over heb nagedacht denk ik niet dat deze gebruikt worden.

Je zou een .deb van een bestand kunnen downloaden van een bestaand programma en die handmatig uitpakken om te kijken hoe het zit met de icons.

Als ik een .deb bestand uitpak vind ik onder andere een bestand genaamd data.tar.gz.

De inhoud van data.tar.gz is wat in de root word gezet bij een installatie. in mij geval een directory genaamd usr en subdirectories voor onder andere de binary, een icon, een .desktop en een aantal andere dingen.

In het .desktop bestand staat "Icon=", gevolgd door de naam van het programma. De naam komt overeen met die van de afbeelding voor het icon.

> Ik wil gewoon een klein icoontje voor in het menu, wat voor
maat is daarvoor geschikt?

Op een een scherm met een hogere resolutie heb je ook een icon met een hogere resolutie nodig. Ook zijn er verschillende menus die van grootte verschillen op verschillende desktops.

Als je een .svg gebruikt zou je je niet druk hoeven maken over de grootte van het icon. Die zou in /usr/share/icons/hicolor/scalable/apps/ moeten komen te staan lijkt het.

Groet,
Haijo