Re: wat zijn de side-effects van LC_ALL="C"

On Fri, Dec 09, 2022 at 08:54:28AM +0100, Gijs Hillenius wrote:
> Hoi!
>
> Een collega op het werk helpt me met het combineren van super-eenvoudig
> te schrijven serietje van MarkDown regeltjes, die je dan met een enkel
> commando:
>
> ,----
> `----
>
> omzet in een PDF.
>
> Het werkt vlekkeloos op zijn machine (100% nix).
>
> Het werkt bijna vlekkeloos op een VM ingericht met yum (rpm). Daar
> moeten we  dat commando dan beginnen als:
>
> LC_ALL="C" nix run git

LC_ALL="C" betekent:

Doe alsof er geen vertalingsinfrastructuur bestaat, en zet alle UTF-8 uit.

Debian heeft een C.UTF-8 locale. Heb je die geprobeerd?

--
     w@uter.{be,co.za}
wouter@{grep.be,fosdem.org,debian.org}

I will have a Tin-Actinium-Potassium mixture, thanks.