laptop start niet meer op na suspend

Beste allen,

Ik heb een vervelend probleem: laptop start niet meer op na suspend. Ik
moet steeds hard reset gebruiken om de laptop opnieuw te kunnen
gebruiken. Gegevens van de laptop:

 * Debian bookworm met Linux 5.15
 * Gnome 41.1 en Wayland
 * AMD Ryzen 7 5800H
 * grafische kaart RTX 3060 / AMD Renoir
 * nouveau driver (dus geen nvidia driver, nouveau werkt hier
   vlekkeloos)
 * amdgpu en firmware-linux-nonfree zijn geïnstalleerd

Wat ik tot nu toe heb gedaan:
 * GRUB_CMDLINE_LINUX="init_on_alloc=0" toevoegen aan de lijn
   GRUB_CMDLINE_LINUX=" " binnen etc/default/grub zoals ik elders heb
   gezien op een Debian forum -> het helpt helaas niet
 * het uitschakelen van suspend volgens instructies
   op https://wiki.debian.org/Suspend helpt wel (logisch), maar ik denk
   dat men suspend niet zomaar mag uitschakelen vanwege de
   energiehuishouding. Bovendien lost dat het suspend/resume probleem
   niet op.
 * journalctl -b -1 biedt geen informatie omdat in de journal de
   laatste regel "systemd-sleep: Entering sleep state 'suspend'" is.
   Geen enkele regel over poging tot resume. Na een hard reset blijkt
   in journalctl een gat in tijd te zitten tussen die suspend-regel en
   het opnieuw opstarten van de laptop.

Ik zie ook nieuws in de Phoronix dat AMD met een fix voor
suspend/resume zou komen in Linux 5.15
(https://www.phoronix.com/forums/forum/software/mobile-linux/1277837-amd-has-an-important-suspend-resume-fix-with-linux-5-15
). Nog niets van gemerkt.

Enig idee?