Re: Scanner

Paul van der Vlis schreef:
> Wat dingen om over na te denken:
>
> Overweeg een scanner die scans via e-mail kan versturen. Dan werkt het
> ook zonder Sane o.i.d. Verder vind ik het maar lastig dat je op de
> computer op "scan" moet drukken.

xsane start ik binnen Gimp op. Je kunt dan een 'preview' krijgen en er is
nog van alles in te stellen voor je op 'scan' (of Ctrl-Enter) drukt.
Het bezwaar van op 'scan' drukken zie ik niet zo. Ik zit toch al voor het
scherm.

> Bij Tweakers is er een optie voor om hierop te zoeken:
> eigenschappen | scannen naar | Email.

Ik heb op https://tweakers.net gekeken, maar kan niet vinden wat je
bedoelt.

> Overweeg een gebruikte scanner te kopen, bijvoorbeeld via Marktplaats.
> Vaak is dit gemakkelijker dan een nieuwe te vinden, en je kunt ook een
> heel proffesionele krijgen voor een lage prijs. Regelmatig is er voor
> die dingen geen driver voor de volgende Windows versie, en dan willen
> mensen hem kwijt voor heel weinig geld.

Dat herinner ik me van een paar jaar geleden. Het ging toen vooral om de
Epson Perfection 1200. Ik vraag me af of dit nog steeds opgaat. Ik had al
eens op Marktplaats rondgekeken, maar niet meer iets geschikts kunnen
vinden.

> Een all-in-one apparaat is misschien goedkoper dan een scanner.

Die Canon die ik op het oog had, kost maar 89 euro. Scanners zijn
blijkbaar tegenwoordig niet meer zo duur. Dus dit argument lijkt me niet
zo belangrijk meer.