Re: Release van Buster helpt Stretch om zeep

On Sun, Jul 07, 2019 at 11:28:17PM +0200, Cecil Westerhof wrote:

> Is dat niet een beetje kort door de bocht?

> Ik kan me voorstellen dat het niet verstandig is om zowel stretch als
> buster pakketten op je systeem te hebben.

We zijn nog bezig met `apt update`, nog niet met `apt upgrade`.
In andere woorden:
  We zijn nog geen pakketen op het systeem aan het zetten.

> Op alt.os.linux.debian wordt gezegd:
>     The conflict is occurring because the repositories have not yet
>     been completely tidied and renamed.
>
> Dus mijn aanname (die redelijk logisch is) klopt dus wel.

Kom gerust met een webpagina die zegt dat "stable-backports" bestaat.
Op https://backports.debian.org/Instructions/ is er
| Add backports to your sources.list
|   deb http://deb.debian.org/debian stretch-backports main

En dan is 'stretch' een CODENAME

> [...]
> om het dan meteen kletskoek te noemen. Om
>     https://wiki.debian.org/DebianStable
>
> te citeren:
>     The release of Debian called "stable" is always the official
>     released version of Debian. Ordinary users should use this
>     version.
>
> Als je de moeite had genomen om even na te denken voordat je me meteen
> lek begon te schieten, had je kunnen begrijpen dat ik bedoelde de
> laatste STABLE versie.

> Tegenadvies: voor je iemand begint af te katten, vraag je eens af of
> het klopt wat de ander zegt, maar deze misschien niet de beste

Laat een keer weten of

iets als

|    Hit:8 https://download.docker.com/linux/debian stretch Release
|    Ign:10 http://download.virtualbox.org/virtualbox/debian stretch InRelease
|    Hit:11 http://download.virtualbox.org/virtualbox/debian stretch Release

wordt bij `sudo apt update`

Groeten
Geert Stappers

[1] Ongevraagd
    en geheel bewust van het risico
    dat het erg verkeerd ontvangen kan worden.
--
Leven en laten leven